Thursday, April 21, 2016

" KNOWLEDGE MANAGEMENT "








အဖဲြအစည္းေတြမွာ လုပ္ငန္းေတြေအာင္ၿမင္ဖုိ ့ အတြက္ Knowledge Management အသိပညာေတြ အေရးၾကီးပံု ဆံုးၿဖတ္ခ်က္ခ်
ဖို ့ဘယ္လုိ အသိပညာေတြ လုိအပ္တယ္ဆုိတာ Research paper ေရးေနပါတယ္။ ဒါေတြဟာအဖဲြ့အစည္း (Organisation, company, Political Party) ေတြသာမက နုိင္ငံေတာ္တည္ေဆာက္တဲ့ခါမွာပါလုိအပ္ခ်က္ပါ။ ဘာေၾကာင့္လဲဆုိေတာ့ အဖဲြ့အစည္းဆုိတာ လူေတြနဲ့တည္ေဆာက္ထားလို့ပါ။
Individual Knowledge ဆုိတာ တစ္ဦးတစ္ေယာက္ခ်င္း မွာရွိရမယ့္ Knowledge ပါ၊ တစ္ဦးတစ္ေယာက္ခ်င္းမွာ သူရာထူးအလုပ္နဲ့သူကြ်မ္းက်င္တတ္ေၿမာက္တဲ့ Knowledge, Skills, Experience ေတြရွိရမွာပါ ေအာက္ေၿခ၀န္ထမ္းကေန ထိပ္ဆံုးရာထူးအထိ Individual Knowledge ဆိုတာမရွိမၿဖစ္အေရးၾကီးပါတယ္။
Corporate Knowledge ဆိုတာ မိမိလုပ္ကုိင္ေနတဲ့ အဖဲြ့အစည္းရဲ့ Policy, Guideline, Objectives, Rules and Regulations, Rights စသည္တုိကိုနားလည္ဖုိ့လိုအပ္ပါတယ္။ ဒီအဖဲြ့အစည္းရဲ့အေၾကာင္းေတြ ေဆာင္ပုဒ္ေတြ လုပ္ေဆာင္ခ်က္ေတြကုိ နားလည္သိရွိမွ အလုပ္ကုိေအာင္ၿမင္ဖုိ့အတြက္လုိအပ္ပါတယ္။
Knowledge Sharing ဆုိတဲ့ အခ်င္းအခ်င္း တုိင္ပင္ေဆြးေႏြးမႈက အဓိကအေရးၾကီးပါတယ္။ မိမိသိတဲ့ အေတြၾကံဳ ေတြကို တုိင္ပင္ေဆြးေႏြးမႈဟာ သိတ္ အေရးၾကီးပါတယ္။ လုပ္ငန္းဆုိတာတစ္ေယာက္တည္း လုပ္လုိ ့ မရပါဘူး။ ေခါင္းေဆာင္ေကာင္းေတြလုိအပ္သလုိ ၀န္ထမ္းေတြရဲ့ အေတြအၾကံဳ အခက္အခဲေတြကုိ အၾကံေပး ေၿဖရွင္းမွသာေအာင္ၿမင္တိုးတက္မွာပါ။ အဖဲ့ြအစည္းၾကီးတစ္ခုလံုးရဲ့ လုပ္ငန္းလည္ပါတ္ေနဖို့ အတြက္အားလံုး ပါ၀င္လႈပ္ရွားေနတဲ့ေနရာမွာ တစ္ဦိးခ်င္း (Individual Knowledge) အသိပညာ သာမက Team Knowledge or Group Knowledge
မိမိ တုိ ့သက္ဆုိင္ရာအုပ္စုအလုိက္ လုပ္ငန္းေဆာင္ရြက္တဲ့ေနရာ Knowledge Sharing က အေရးၾကီးပါတယ္။
Knowledge Transferring ဆိုတာက မိမိသိတဲ့ တတ္တဲ့ ပညာ ဗဟုသုတေတြ အေတြအၾကံဳေတြကို ၿပန္လည္ၿဖန့္ေ၀တာပါ။ ကုိယ္သိတာတတ္တာေတြကို အမ်ားသိေအာင္ရွင္းလင္းတင္ၿပမွသာလ်င္ လုပ္ေဖာ္ ကုိင္ဖက္ေတြအတြက္အက်ိဳးရွိပါတယ္။
Process Knowledge ဆိုတာ မိမိလုပ္တဲ့အလုပ္ မွာ အဆင့္ဆင့္အစမွအဆံုး ၿပီးေၿမာက္ေအာင္ၿမင္ေအာင္လုပ္ရတဲ့ Knowledge ပါ။ ဥပမာ - ေန့စဥ္လုပ္ေနတဲ့လုပ္ငန္းမွာ ေဆာင္ရြက္ရမယ္ အလုပ္ (Task) ကုိတဆင့္ၿပီးတဆင့္ကြ်မ္းက်င္မႈပါ။ လက္ဘက္ရည္ဆိုင္ ရွင္တစ္ဦး မနက္ဆုိင္ဖြင့္ခ်ိန္က ဆုိင္ပိတ္ခ်ိန္အထိသူအလုပ္ကုိသူနားလည္ရမွာပါ။ လုိအပ္တဲ့ နုိ့ဆီသၾကား မုန္တုိ့ကို ကုန္ၾကမ္းယူတာက အစ စားသံုးသူအထိၿဖန့္ေ၀နုိင္တာကိုဆိုလိုပါတယ္။ Process Knowledge ကအေရးၾကီးပါတယ္။ မွားလို ့မရပါ။ မွားရင္ အခ်ိန္ကုန္လူပန္းၿဖစ္တတ္ပါတယ္။
Performance Knowledge ဆုိတာ လုပ္ငန္းေတြကို အမွားအယြင္းမရွိ အခ်ိန္မွီၿပီးေအာင္လုပ္နိုင္တဲ့ Knowledge ပါ။ Process Knowledge နဲ့မတူပါဖူး။ ဆုိၾကပါစိုုုုုု့ - Customer satisfaction ေပါ့။ အလုပ္ကို အမွားအယြင္းမရွိ အခ်ိန္မွီၿပီးဖုိ့ဆုိတာလက္ေတြမွာမလြယ္ဖူး။ Process Knowledge နဲ့ Performance Knowledge ၾကားမွာ Knowledge Gap ဆုိတဲ့ ကြာဟခ်က္ဆိုတာရွိေနတတ္တယ္။ ဒီကြာဟမႈရွိေနရင္ အလုပ္ေတြေနွာင့္ေနွးၾကန့္ၾကာနုိင္ပါတယ္။
Decision Making Process ဆုိတဲ့ ဆံုးၿဖတ္ခ်က္ခ်တဲ့ အဆင့္မွာ ေဖာ္ၿပခဲ့တဲ့ Individual Knowledge, Team or Group Knowledge, Corporate Knowledge, Knowledge Transferring, Process Knowledge, Performance Knowledge စတဲ့ Knowledge ေတြကုိ သိမွ မွန္ကန္တဲ့ဆံုးၿဖတ္ခ်က္ကိုခ်နိင္မွာၿဖစ္ပါတယ္။
က်ေနာ္ေရးေနတဲ့ Research paper ထဲက ေန Knowledge အမ်ိဳးမိ်ဳး ကြဲၿပားပံု အက်ိဳးသက္ေရာက္ပုံအဆင့္ဆင့္ကုိခြဲၿခားၿပထားတာပါ။ ဒီ Knowledge ေတြကုိသိမွ တစ္ေယာက္ခ်င္း တာ၀န္ယူမႈ ေခါင္းေဆာင္ေကာင္းမႈေတြၿဖစ္မွ အလုပ္ေတြေအာင္ၿမင္မႈရရင္ အဖြဲ့အစည္းလည္းေအာင္ၿမင္နုိင္ပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္ လုပ္ငန္း အဖဲ့ြအစည္းရဲ့ Policy, Guideline, Rules and Regulations, Objectives ေတြ ကုိေလ့လာလိုက္နာရမွာပါ။ Individual တစ္ဦးခ်င္း အရည္အခ်င္းၿပည့္၀ရမယ္။ လက္ရံုးရည္ နွလံုးရည္ အသိပညာ ဗဟုသုတ ဥာဏ္ပညာ ရွိရမယ္။ ၿပသနာကိုဆံုးၿဖတ္တတ္ရမယ္။ Independently မိမိ ကုိယ္တုိင္လြတ္လပ္စြာလုပ္ကုိင္နုိင္ရမယ္။ Team work အမ်ားနဲ့အတူလက္တဲြလုပ္တဲ့အခါမွာ Knowledge Sharing အခ်င္းခ်င္းတိုင္ပင္ေဆြးေႏြးရမယ္။ Knowledge Transferring မိမိတတ္တဲ့ အသိပညာ အေတြအၾကံဳေတြကို ၿပန္လည္ၿဖန့္ေ၀ရမယ္။
လုပ္ငန္းအဆင့္ဆင့္ကုိနားလည္တတ္ကြ်မ္းတဲ့ Process Knowledge ကုိအၿပန္အလွန္သံုးသပ္မွ ခ်ိဳးယြင္းခ်က္ေတြ အမွားေတြကိုသိနိုင္မယ္။ Performance Knowledge ဆုိတဲ့ အလုပ္ကုိ ကြ်မ္းက်င္တတ္ေၿမာက္ ၿပီး အမွားမရွိေအာင္ အခ်ိန္မွီလုပ္ဖုိ ့လုိအပ္ပါတယ္။ Process Knowledge and Performance ၾကားမွာ ရွိတဲ့ Knowledge Gap ကို အၿမဲသံုးသပ္ဖုိ့လုိပါတယ္။
ဒီအဆင့္ေတြကိုေက်ာ္မွ ေနာက္ဆံုးအဆင့္ၿဖစ္တဲ့ Decision Making Process ဆိုတဲ့မွန္ကန္တဲ့ဆံုးၿဖတ္ခ်က္ကို ေအာင္ၿမင္စြာခ်မွတ္နိုင္မွသာလ်င္ မိမိရဲ့ အဖဲြ့အစည္းတုိးတက္ေအာင္ၿမင္နိင္မွာၿဖစ္ပါ
တယ္။

Edit - TYO

No comments: